luni, 19 noiembrie 2012

Salata de sfecla rosie si portocala

De mult imi doresc sa impartasesc aceasta reteta si cu voi. Este o salata pe care soacra mea o pregateste destul de des pentru ca ne place foarte mult. Se poate servi ca salata aperitiv sau garnitura la un preparat de carne, asa cum am facut eu, dar asta veti vedea intr-o postare viitoare.
Recunosc ca eram un pic speriata de timpul de fierbere al sfeclei si de aceea nu o faceam si eu.

Dar sa fiu sincera, am lasat-o pe foc si in 45-50 minute a fost gata. Intre timp ne putem ocupa de altele in bucatarie si pe deasupra putem fierbe o cantitate mai mare pentru ca se pastreaza foarte bine in frigider intregi si nedecojite.

Ingrediente (2 portii):
2 sfecle rosii (taiate cuburi)
1/2 ceapa rosie sau de apa
1 portocala mica
1 catel de usturoi (sau 1 lingurita praf de usturoi)
1 lingura de mustar
2 -3 linguri ulei de masline
1 lingurita de miere
1 lingura otet (eu folosesc otet balsamic)
sare si piper dupa gust

Dupa ce am fiert sfecla rosie cam 50 de minute (daca aveti oala la presiune fierbe mult mai repede), am scos-o si am racit-o sub jet de apa rece. Abia dupa ce s-a racit o curatam de coaja. Parerea mea este ca e mult mai bine sa o curatam ulterior pentru ca este si mult mai usor si nici nu se pierd la fierbere prea multe din proprietatile  ei deosebite.

Tocam sfecla cubulete sau o radem. Cum dorim! O punem intr-un bol incapator.

Curatam si portocala si incercam pe cat posibil sa curatam si pielea aceea alba care da un gust usor amar. Stoarcem portocala de zeama intr-un vas si adaugam pulpa peste sfecla.

Tocam ceapa fideluta, ca pentru salata, si o punem peste celelalte ingrediente.

Intr-un vas separat facem dressingul pentru salata. Punem usturoiul pisat sau, in cazul meu, 1 lingurita de praf de usturoi, adaugam si 1 lingura de mustar,1 lingura otet , 3 linguri ulei masline si nu in ultimul rand 1 lingurita de miere.


 Amestecam foarte bine si gustam. Treptat si dupa gust adaugam din zeama de la portocala. Daca e nevoie si ne place mai acrisor putem adauga mai mult otet sau daca vrem sa aiba un gust intens de usturoi, mai adaugam.  Asezonam cu sare si piper si adaugam peste salata.



 Amestecam bine si lasam deoparte macar 5-10 minute pentru a se intensifica aromele.
Acest dressing confera un gust deosebit dulce-acrisor salatei, insa nu deranjant.
Que aproveche amig@s!








2 comentarii: