marți, 10 iulie 2012

Paste cu creveti

De cand am incercat prima oara fructele de mare am fost innebunita dupa ele. Obisnuiam sa merg foarte des la un restaurant pentru a manca unul din preparatele mele preferate si anume Tagliatelle cu creveti. In ultimul timp, cred ca au schimbat bucatarul, ca nu imi mai plac la fel de mult. Asa ca am incercat varianta mea acasa. De ce zic varianta mea? Pentru ca eu am adaugat si rosii uscate...




Ingrediente (2 portii):

- 250 gr paste (eu am pus tagliatelle)
-12 -14 bucati crevete
- 6 bucati rosii uscate la soare (se gasesc la borcan in supermarket)
- 50 gr unt
- 3 catei de usturoi
- 50 gr busuioc verde
- 1 lamaie
- sare si piper dupa gust





Primul pas este sa punem aproximativ un litru de apa la fiert in care adaugam o lingurita de sare si o lingura de ulei de masline. Asta pentru ca pastele sa nu se lipeasca intre ele cand le lasam la scurs.
In momentul in care apa a inceput sa fiarba, se adauga pastele si se lasa atata timp cat este indicat pe ambalaj. Timpul difera destul de mult in functie de paste, in general timpul mediu este de 10-12 minute, dar la tagliatelle este de 6 minute. Si nu uitati...gustati pasta! Pentru niste paste perfecte, acestea trebuie sa fie "al dente".

Intre timp se pregatesc celelalte ingrediente. Se pune untul intr-o tigaie si se topeste la foc mediu apoi, fara ca untul sa fie prea incins, se adauga cateii de usturoi, zdrobiti.

Dupa 2 minutele in care se calesc cateii de usturoi se adauga si rosiile. Nu este necesar ca acestea sa fie scurse de uleiul in care au stat...Si acesta va da gust pastelor pentru ca contine usturoi si oregano.

Rosiile sunt uscate la soare si nu necesita preparare termica. Se calesc foarte putin  (2-3  minute) si se adauga si crevetii. Acestia din urma sunt prefierti. Nu am gasit proaspeti si oricum cei prefierti sunt mai accesibili si sunt la fel de buni.
Se adauga si crevetii...in 2-3 minute sunt gata si acestia. Daca ii lasam mai mult nu se mai pot curata de carcasa. Acest lucru este valabil si pentru  crevetii proaspeti, in momentul in care au prins culoare alb-roz sunt gata.

Intre timp pastele s-au fiert se pun la scurs si se adauga imediat peste celelalte ingrediente. Se amesteca bine, se adauga sare si piper dupa gust si daca doriti zeama de la o lamaie, daca nu fiecare isi poate pune lamaie dupa gust. Se monteaza farfuria si deasupra se adauga si busuiocul proaspat. Se potriveste foarte bine si patrunjelul verde.
Buen provecho amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu