sâmbătă, 12 mai 2012

Supa crema de dovlecei

Zilele trecute atmosfera spaniola de fiesta ne-a acaparat pe toti datorita numarului mare de iberici veniti in capitala pentru finala de fotbal. De atunci, tot stau cu gandul la aceasta Crema de Calabacin pe care obisnuiam sa o gatesc si sa o savurez in Peninsula. Astazi m-am apucat de treaba si am pregatit urmatoarele ingrediente:

- 4 dovlecei medii (aprox 1 kg)
- 1 ceapa medie
- 250 ml smantana lichida
- 250 supa de pui
- 50 gr unt
- o lingurita de faina
- o leg de patrunjel
- 4 linguri de ulei de masline
- sare si piper dupa gust



Primul pas este sa taiem ceapa fin si sa o punem la calit in uleiul de masline. Intre timp tocam bucatele dovleceii. In prealabil i-am curatat de coaja, i-am taiat pe lung in 4, iar apoi le - am scos semintele.


Cand ceapa s-a calit si a devenit transparenta adaugam bucatelele de dovlecel. Le sotam, la foc mediu,  in jur de 10 minute si amestecam din cand in cand. 
Urmatorul pas este sa adaugam untul si sa amestecam pana acesta se topeste integral.


Dupa ce untul s-a topit adaugam si lingurita de faina si amestecam. Dupa 2-3 minutele adaugam si supa de pui care nu trebuie sa fie rece. Lasam sa fiarba intre 15 si 20 de minute. Cel mai bine este sa gustam dovlecelul. Daca acesta este fiert se poate adauga si smantana. 


Eu am adaugat-o pe foc pentru ca am folosit smantana lichida vegetala. Aceasta nu se branzeste la temperatura foarte mare. (In cazul in care folositi smantana normala, adaugati-o la sfarsit,  dupa ce supa a trecut deja prin blender si s-a racit.)
Se mai lasa 2-3 minute pe foc si se da deoparte pentru a se baga compozitia la blender. Eu folosesc bender vertical.

Daca respectati cantitatile supa va avea consistenta perfecta, nici prea subtire si nici prea groasa. Totusi, pentru a evita sa fie prea groasa, pregatiti cu 50 ml mai multa supa de pui, iar in cazul in care este nevoie, mai adaugati supa la blender.
Adaugam sare si piper dupa gust, iar daca doriti tot aici se pune si o parte din patrunjelul maruntit. Daca nu, vom folosim patrunjelul doar pentru decor.

Este o supa consistenta, dar se poate servi cu crutoane. 
Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu