miercuri, 14 martie 2012

Fasole scazuta cu kaiser afumat

Dupa cateva zile de mancare specific italiana ne era pofta de fasole... a fost greu sa ne decidem...fasole batuta, ciorba de fasole, fasole scazuta...Sotul meu a ales hotarat... fasole scazuta, dar si mai hotarat a ales cu kaiser. Si eu i-am facut pe plac! :)
Veti observa ca pozele sunt un pic neclare...sa fiu sincera, nu stiu de ce...tre sa umblu la setarile aparatului sau sa-mi cumpar altul mai degraba.
Aveti nevoie de:

500 gr fasole uscata
250 gr kaiser afumat
2 morcovi
1/2 ardei gras rosu si 1/2 ardei gras portocaliu
2 cepe medii ( eu am pus una alba, una rosie)
2 linguri de ulei de floarea soarelui
2 linguri de pasta de bulion
1 varf de lingura de pasta de ardei iute ( asta daca va place putin picanta, eu  cumpar aceasta pasta de la Kaufland si este foarte buna pentru sosuri si ciorbe, insa trebuie folosita in cantitati mici si mereu la finalul prepararii, deoarece este foarte picanta )
1 legatura mare de marar
2 frunze de foi de dafin
tarhon, boia de ardei dulce, sare, piper...  acestea din urma dupa gust.



Incepem cu fasolea..care trebuie data in fiert..de vreo 2-3 ori, in ape diferite... Apa se schimba de fiecare data cu apa fierbinte. Veti vedea ca la prima apa, se formeaza o spuma, exact ca atunci cand fierbem carne.  La a 2a apa si la a3a, cantitatea de spuma formata scade. Abia a 4a apa nu am mai schimbat-o.  Pentru ca am ales sa fac fasole scazuta nu am pus foarte multa apa, doar cu 3 degete peste fasole.


In timp ce dam fasolea in fiert in cele 3 ape, tocam legumele, dupa care le calim putin in 2 linguri de ulei de floarea soarelui.
Eu am pus morcovul si ardeiul inainte, apoi ceapa, iar la final kaiserul taiat cubulete si pasta de bulion.


Se mai lasa 2-3 minute pe foc si se adauga aceasta compozitie  peste fasolea care se afla pe foc, fierband la foc mic. (Trebuie fiarta la foc mic, pentru ca altfel scade apa prea repede, inainte ca fasolea sa fie fiarta...oricum, depinde foarte mult si de fasole, nu exista un timp standard de fierbere, in general trebuie incercata si luata de pe foc inainte sa inceapa sa se farame)

Eu am mai lasat-o jumatate de ora pe foc, pana a fiert fasolea. Inainte cu 2 minute de a o lua de pe foc am adaugat mararul tocat marunt, tarhonul, boia de ardei dulce, foile de dafin si sarea dupa gust. Nu uitati ca daca va place un pic picanta, un varf de lingura de pasta de ardei iute nu strica, dar se adauga mereu la final.


Am lasat-o un pic sa se odihneasca si apoi am papat-o. Tare buna a mai fost cu ceapa rosie. :)
Que aproveche amig@s!

2 comentarii:

  1. Am facut in aceasta seara o fasolica dupa reteta ta. A iesit delicioasa. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca ti-a placut! Multumesc pentru incredere si te astept sa mai incerci si alte retete!

      Ștergere