duminică, 2 decembrie 2012

Fasole batuta - Provocarea secreta noiembrie

Luna aceasta pentru Provocarea secreta de pe blogul Amei am pregatit o fasolica batuta de post pentru care a trebuit sa ma inspir de pe un blog foarte interesant, al unei Craite in bucatarieMi-a placut foarte mult reteta pe care am ales-o pentru ca este perfecta pentru aceasta perioada a anului si nu in ultimul rand perfecta pentru regimul sotului meu, pentru care a trebuit sa schimbam total alimentatia. Dar chiar si aceasta este o provocare binevenita pentru mine!





Pentru fasolica am avut nevoie de urmatoarele 

ingrediente:                                                         
500 gr fasole uscata
3 cepe (1 pt fiert si 2 pentru prajeala)
1/2 radacina de telina
2 morcovi
3 catei de usturoi
2 linguri pasta de rosii (bulion)
2 foi de dafin
1 lingura cimbru uscat
cateva boabe de piper negru
1/2 lingurita boia de ardei dulce
sare si piper alb dupa gust
4-5 linguri de ulei de masline

Fasolica am ales-o si  am pus-o de cu seara la inmuiat in apa ... A doua zi am varsat acea apa si am fiert-o in doua ape,  abia pe cea de-a treia am pastrat-o.



In cea de-a treia apa am adaugat legumele  pe care le-am pregatit special pentru apa de fiert, ca sa le imprumute fasolea gustul deosebit si am adaugat si 2 foi de dafin, boabele de piper si cimbrul.


Si  am fiert la ele... Nu m-am incurcat! Doamne, am cumparat aceasta fasole ca fiind noua, am primit chiar garantii in piata. Dar nu! Oricat de draguta si in varsta ar fi doamna care ne-o vinde trebuie sa ne asumam riscul unei inselatorii. Am depasit 3 ore cu fierberea. Era cat pe ce sa renunt. Dar pofta a fost prea mare si nici nu vroiam sa renunt la reteta pentru Provocarea Secreta! Dupa lupte seculare, fasolea a fiert, am scos legumele din apa (care spre surprinderea mea au ramas intregi, mai putin ceapa, pe care am pasat-o cu fasolea), am scurs fasolea, dar am pastrat 2 cani din supa ramasa de la fierbere. Aceasta este partea care mi-a placut foarte mult la reteta Craitei! Supa am oprit-o pentru a freca fasolea, deci nu cu ulei, asa iese o mancarica mult mai sanatoasa.


Am pus peste pasta de fasole si cei trei catei de usturoi pisat. Adaugam si boia de ardei dulce, sarea si piperul dupa gust. Treptat adaugam din supa pe care am oprit-o pentru pasta si amestecam pana ajunge la consistenta pe care ne-o dorim. La sfarsit punem si 3 linguri de ulei de masline pentru gust.

Dupa ce pasta este gata, in 2 linguri de ulei de masline calim ceapa.



Adaugam si pasta de rosii si mai tinem pe foc 3-4 minute.



Aceasta prajeala de ceapa cu rosii o adaugam peste fasolea batuta. Arata foarte bine si e o mancarica traditionala de post care noua ne place foarte mult. Sper ca si voua!
Que aproveche amig@s!






2 comentarii: