joi, 12 iulie 2012

Risotto cu ciuperci


Ne place risotto! Si tare greu a fost sa gasesc un orez care sa iasa cremos exact ca risotto-ul autentic. Dupa multe incercari am reusit cu orezul bob colosal de la Scotti. Un truc pe care trebuie sa-l stiti pentru a obtine un risotto cremos este acela de a nu pune orezul in apa inainte de preparare. Nici macar nu este necesar sa il spalam!

Ingrediente ( 4 portii):
- 1 cana si jumatate de orez                                                                     
- 400-500 gr ciuperci prospete champiniones
- o ceapa medie
- 2 catei de usturoi
- 3 linguri smantanta lichida pt gatit
- o bucata parmesan / 50-70 gr parmesan ras
- 2 linguri unt
- un pahar vin alb de masa, demisec
- 1 l de supa de pui
- 2 linguri ulei de masline
- sare si piper dupa gust

Este un preparat simplu, insa este si o parte mai solicitanta, dupa ce adaugam orezul, nu mai putem lasa cratita nesupravegheata pentru ca trebuie sa amestecam continuu, altfel se poate lipi foarte usor.

Primul pas este sa punem pe foc supa de pui. Eu am facut-o din  2 pastile concentrate de pui si 1 litru de apa. Preferabil este sa punem supa de pui facuta din oase de pui si legume, dar daca nu avem este ok si aceasta din pastile.

Dupa ce am feliat ciupercutele, intr-o tigaie sau cratita incapatoare se pune  o lingura de unt si uleiul de masline la foc mic. Uleiul de masline se adauga pentru a evita sa ardem untul.


Pana sa se incinga foarte  tare uleiul, adaugam ceapa tocata marunt si usturoiul zdrobit si maruntit. 



Nu se calesc decat 2 minute si se adauga si ciupercile. Ciupercile se soteaza si se lasa pana scade putin apa pe care acestea o lasa. Se adauga si orezul, se soteaza, iar cand orezul devine transparent se adauga vinul. 

Se amesteca si se lasa pana da intr-un clocot, pentru ca prin fierbere iese alcoolul din vin. Dupa aceasta, incepem sa adaugam supa de pui. 


Supa va scadea si vom adauga cat este necesar, treptat, pana cand orezul ca fi fiert si va deveni cremos.
Poate dura pana la 30 de minute, la foc mediu, dar, asa cum am mai zis,  aveti grija sa amestecati continuu pentru ca orezul sa nu se lipeasca. Eu am folosit toata supa.
Cand orezul este fiert, adaugam si cealalta lingura de unt, smantana si o parte din parmezanul ras.


Se amesteca bine, se adauga si sare si piper dupa gust si se mai lasa 2 minute pe foc.

In Italia rissoto se serveste ca fel principal. exact ca pastele. Si noi il putem servi la fel pentru ca este un platou satios si hranitor. Dar se poate servi si ca garnitura, asa cum a dorit sotul meu.

Que aproveche amig@s!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu